top of page
  • Writer's pictureSitna Mtka

prevzemam vajeti








Koliko se človek spremeni s časom? Se spremeni le njegova zunanjost, pridejo gube, sivi lasje in nižji glas ter gravitacijsko povezane nižanje telesnih oblin, je to vse? Si od svojih tridesteih ista oseba? Do penzije? Ves čas 40 letne tlake v službi si enaka oseba? Koliko se spreminjaš skozi leta in desetletja?

So ti prestopi mehki ali se en dan zbudiš in si ˝nova oseba˝?


 


Meni se je zgodilo v nekaj mesecih, da sem se zavedla, da nisem več ista kot sem bila pred korono (uh kako sovražim to označbo, ampak, si jo bomo vsi prej zapomnili, kot pa ˝obdobje pred 2020˝). Pred korono sem mislila, da so ljudje, ki šolajo otroke doma čudni. Smejala sem se jim, da so šli nazaj v leto 1800, da bodo njihovi otroci čudni, ker ne bodo socializirani. Potem pa je prišla korona in lockdown in šolanje na daljavo. In ja, tisti grozni prvi tedni in meseci, ko sem se lovila med biti mama, učiteljica, kuharica, voznica na obšolske dejavnosti, čistilka, pač vse kar sem bila že prej, le da sem imela zdaj otroke cel čas doma. Blo je, recimo samo, da zanimivo.

Potem pa sem se izobraževala, vsak dan, ko sem sedla s sinom v šolsko klop sem nabirala informacije in znanje. In nekje proti koncu leta 2021 je padla odločitev ˝otroka ne bosta hodila v šolo, ostala bosta doma, jaz ju bom šolala˝ in moment kristalizacije ˝Kaj si lih rekla? Na glas rekla, da so te vsi slišal.˝ Rahlo sem se usedla na kavč in premislila o tej izjavi, ampak sem se že naslednji moment dvignila in še enkrat ponovila ˝otroka bom šolala od doma in delala od doma, uspelo nam bo˝

Sledilo je nekaj, kar nekaj vprašanj če sem ziher pa prepričana pa, če ni do preveč zame, če sm se prenaglila, če vem v kaj se podajam, da otroci sodijo v šolo in vrtec, da se tam učijo stvari.


NE, OTROCI SE PRVOTNO UČIJO OD STARŠEV.

Zakaj bi jim samo šola dala dovolj znanja o življenju?

Če dobro pogledamo to niti malo ni res. Učijo se matematiko, kolko let, 9 v osnovni šoli in 4 v srednji. Pa jih naučijo financ? NOPE. Kar naenkrat imamo kopico otrok, ki znajo polinome in koren od 543455667, nimajo pojma pa kako se plača položnica, od kje denar pride na TRR, koliko stane kila kruha in zakaj je plača razdeljena na NETO in BRUTO. Hvala šola, bom jaz prevzela vajeti.


Zašla sem. Ali pa niti ne. V zadnjih dveh letih sem se močno spremenila. Prešla sem iz želja po materialnih stvareh, do tega, da mi je dovolj to kar imam. Ne potrebujem 10 škornjev in 15 superg in X torbic in špang, obeskov za ključe za vsak outfit. Znebila sem se ogromno ˝šare˝, ki je leta čakala, da jo uporabim. Morda pa je krilo samo to, da nisem več najstnica, ki potrebuje veliko materilanih stvari, da se najde, kdo je.


Brez sprememb ni napredka, le obstanemo na neki točki. Stagnacija nas naredi nevpletene, statične in celo nezanimive. Uči se, beri, poslušaj, premikaj se, tudi če narediš korak nazaj, samo, da ne obstaneš, vsaj ne predolgo. Včasih nam postanek paše, da pogledamo situacijo iz druge strani. Pol pa le pogumno naprej. Maš to, al kako že.



24 views0 comments

Recent Posts

See All

informacije o šoli na domu

Predpisi, ki urejajo šolanje na domu, so: • Zakon o osnovnih šolah (ZOsn), natančneje VII. poglavje tega zakona (od 88. do 92. člena), • Pravilnik o šolskem koledarju za osnovne šole • Pravilnik o pre

  • Instagram

©2021 by LAJF v kapitalizmu. Proudly created with Wix.com

bottom of page